Web Content Viewer
ActionsЕтажна собственост
Законът за управление на етажната собственост и Наредба № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост регламентират обществените отношения, свързани с управлението на на сгради в режим на етажна собственост, както и правата и задълженията на собствениците и обитателите на самостоятелни обекти или части от тях.
Нормативни Документи
Закон за управление на етажната собственост
При управление на етажната собственост от Общо събрание на собствениците
Необходими документи в изпълнение на чл. 46 б от Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС):
Уведомление по образец за проведено общо събрание – Приложение № 6 към чл.11 от НАРЕДБА № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г.за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост
Копие на протокол за избор на управителен съвет (управител), заверено с полагане на надпис „Вярно с оригинала“ и приложенията към него.
Документите се подават в Центъра за административно обслужване на работни места от 3 до 6 или по електронен път.
При управление на етажната собственост от Сдружение на собствениците
Информация за създаване на Сдружение на собствениците и реда за свикване на учредително събрание.
Необходими документи в изпълнение на чл. 29 от ЗУЕС:
Заявление по образец - Приложение № 2 към чл. 3 от НАРЕДБА № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост;
Списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в етажната собственост;
Копие от протокола на учредителното събрание, заверено с полагане на надпис „Вярно с оригинала“ от председателя на управителния съвет (управителя);
Копие от приетото споразумение, заверено с полагане на надпис „Вярно с оригинала“ от председателя на управителния съвет (управителя);
Нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.
Документите се подават в Центъра за административно обслужване на работни места от 3 до 6 или по електронен път.
При промени в Сдружението на собствениците
Необходими документи в изпълнение на чл. 46б от ЗУЕС:
Уведомление по образец за проведено общо събрание - Приложение № 5 към чл. 11 от НАРЕДБА № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост;
Председателят на управителния съвет (управителят) на сдружението на собствениците уведомява общинската администрация за всяка промяна в обстоятелствата по чл. 2, ал. 3 от наредбата. Уведомяването се извършва в 14-дневен срок от настъпване на промяната. Към уведомлението (приложение № 5) се прилагат документи, удостоверяващи промяната.
Документите се подават в Центъра за административно обслужване на работни места от 3 до 6 или по електронен път.
Примерни образци на документи
Примерен правилник за вътрешен ред
Покана за Общо събрание, съгласно чл. 13 от ЗУЕС
Протокол за проведено общо събрание на сграда в режим на етажна собственост
Протокол за проведено учредително събрание
Споразумение за създаване на Сдружение на собствениците
Искане за свикване на общо събрание по чл. 12, ал. 5 от ЗУЕС от собственик (ползвател)
Уведомление за отсъствие по чл. 51, ал. 3 от ЗУЕС
Предупреждение по чл. 6 от ЗУЕС
Предупреждение по чл.45 от ЗУЕС
Констативен протокол за установяване на нарушение
Констативен протокол за установяване на нарушение, извършено от член на Управителния съвет/Управител